-
info
Installatiion @ Nieuw Dakota, Amsterdam
-
info
-
info
'w' is onderdeel van een serie van 3 waar ik vormen onderzoek met dezelfde betekenis. Wanneer kinderen leren lezen en schrijven worden vormen ineens gekoppeld aan klanken, aan een betekenis. De werken m, u en p zijn tegelijkertijd w, n en d, maar tegelijkertijd ook vele andere betekenissen. De doeken kunnen gedraaid worden en zo zoeken de vormen naar de betekenis van het schrift, de vorm, de taal die je gebruikt.
-
info
'u' is onderdeel van een serie van 3 waar ik vormen onderzoek met dezelfde betekenis. Wanneer kinderen leren lezen en schrijven worden vormen ineens gekoppeld aan klanken, aan een betekenis. De werken m, u en p zijn tegelijkertijd w, n en d, maar tegelijkertijd ook vele andere betekenissen. De doeken kunnen gedraaid worden en zo zoeken de vormen naar de betekenis van het schrift, de vorm, de taal die je gebruikt.
-
info
'm' is onderdeel van een serie van 3 waar ik vormen onderzoek met dezelfde betekenis. Wanneer kinderen leren lezen en schrijven worden vormen ineens gekoppeld aan klanken, aan een betekenis. De werken m, u en p zijn tegelijkertijd w, n en d, maar tegelijkertijd ook vele andere betekenissen. De doeken kunnen gedraaid worden en zo zoeken de vormen naar de betekenis van het schrift, de vorm, de taal die je gebruikt.
-
info
T-space is a new artistic space in Antwerp. As it was for a long time under construction I created a cloud on the window. During the renovation nothing was visible, you could only see some contours. During the opening-night I made an 't' in the window which was an opening true the cloud.
-
info
-
info
-
info
'i' wilt haar punt maken maar weet eigelijk niet zo goed hoe het te zeggen, hoe het over te brengen. Ze zoekt naar haar punt.
-
info
'k' is een portret van K. K was ooit in mijn leven een belangrijk persoon voor mij maar is niet meer in beeld. Zijn contouren zijn steeds minder zichtbaar. Uitgewist, verdwijnt hij langzaam uit mijn zicht.
-
info
Visible is the effort it takes ‘a’ to fit into the space. The ‘a’ is too big. She is a wooden installation and placed in the middle of a space. To see her at first you see she is uncomfortable, but when going though ‘a’ and looking at it in the other side it loses its meaning and it becomes an object, architectural—and again a cultural meaning. The two dimensional shape becomes three dimensional. This transformation (from the semiotic into the physical) is a liberating, democratising action. It shows that language is not some sort of metaphysical, untouchable, platonic entity, hovering high above us – but that language is ultimately material, tactile, physical, touchable, concrete. It is constructed, and thus can also be deconstructed, or reconstructed. It can even be destroyed. It can be touched, changed, shaped – by everyone.
-
info
What’s hanging in that tree? A square shape/object. A heart with corners, some kind of loop attached to it. Deep brown, black, and earth tones. It’s a kind of a .……. It smells…... woody/sylvan….? Licorice root, almost, with just the faintest touch of smoky cinnamon; if I do my best, I can detect the acidity of passion fruit. What am I looking at? What kind of 'fruit' is this? I see more of them, suspended between….... the leaves, hanging neatly from the branches. They seem to be looking at me… Are they edible? If yes, what could I prepare, turn them into? Can I eat the loop, or should the square heart be the centerpiece of the meal? Does it have a name? If not, what should be it called? The branches are drooping, heavy from the ripe fruit. I think it’s ready to be harvested……. What happens when characters, which are two-dimensional by nature, are transmuted into physical objects? When they are relocated to the material world, can they fulfill their original purpose (to question, to end, to pause, to add on, to exclaim, to interrupt, etc.), or does their function change? Can you eat a separation? Chew on an interruption? What happens when you swallow an exclamation? Can you harvest an ending or a quote?
-
info
'p' is onderdeel van een serie van 3 waar ik vormen onderzoek met dezelfde betekenis. Wanneer kinderen leren lezen en schrijven worden vormen ineens gekoppeld aan klanken, aan een betekenis. De werken m, u en p zijn tegelijkertijd w, n en d, maar tegelijkertijd ook vele andere betekenissen. De doeken kunnen gedraaid worden en zo zoeken de vormen naar de betekenis van het schrift, de vorm, de taal die je gebruikt.
Websites
Social media
Member of Artists’ Initiative/Collective/Incubator
Billytown
Member of a professional association/artists’ association
Billytown
Curriculum vitae
Education
-
2021 - 2023MA Werkplaats Typography Arnhem, ARTEZ, Academie Beeldende Kunst en Vormgeving diploma
-
2012 - 2016BA Graphic Design Den Haag, Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten diploma
exhibitions
-
2024‘als het regent geef ik de planten water’ Nieuw Dakota Amsterdam, Netherlands "If It Rains, I Water the Plants" is an installation of 21 book pages that together form a growing archive. The canvases are erased old paintings that gain a new meaning. Each canvas is numbered, making the pages look like a kind of diary. The book pages refer to old stories while also serving as blank pages for new ones to be written. They symbolize the cycles of life and transformation. nieuwdakota.com/ Solo
-
2024'Another Grand Day Out' 'Kieken Centrale' Antwerpen, Belgium Following the great success of A Grand Day Out back in 2023, this spring, Billytown will hit the road again... this time crossing the border. For Another Grand Day Out, the artists will board an NS train heading south, carrying their optimism like precious cargo. Their planned destination is Antwerp where, beyond their proverbial familiar shores, their journey will be transformed into a collective self-rediscovery, and the kindling of newfound connections. Another Grand Day Out will be on show from Thursday 16th May - Sunday 19th (15:00 — 20:00) 2024 at De Kieken Centrale . Duinstraat 114, Antwerp. We would like to express our thanks to the Kieken Centrale for opening their doors and collaboration for this show! billytown.org/gallery/exhibition Group
-
2024Impossible Enough to Be an Art Space Lichtekooi Gallery Antwerp, Belgium Impossible Enough to Be an Art Space With 0gms cabinet (BG), Catbox Contemporary (US), CLEA RSKY (MX/US), Clutch Gallery (US), Flasher! (BE), Frieren Room (DE), Kakabinet (BE), SINK Vienna (AT) and Zum Goldenen Schnautz (BE). 04.05.2024 – 22.06.2024 No artist or curator starts at the MOMA. Most cultural activities first sprout in garages, flats, display cases, or other available residual spaces... This phenomenon occurs all over the world and the initiators of these exhibition spaces possess a boundless imagination and explore the limits of what is possible. Be it in a freezer compartment or on a cat scratching post, no space proves too “impossible” to be declared an art space! This exhibition aims to highlight “exhibition spaces” that often operate in the shadows but are nevertheless an indispensable part of the art world. Lichtekooi aims to highlight and celebrate these artists’ initiatives and, above all, their generosity toward their fellow artists. For this group exhibition, Lichtekooi is showing 9 "impossible" exhibition spaces that in turn present their own group or solo exhibition. The participating artists are: Pablo Arellano, Amelie Bachfischer, Jolijn Baeckelandt, Diego Berruecos, Guillaume Bijl, Bildstein I Glatz, Christoph Blawert, Evelin Brosi & Elvis Bonier, Daniel Castrejón, Senne Claes, Jack Davey, Wim Delvoye, Ricardo de Oliveira, Emeline Descreaux, Veronika Desova, Ian De Weerdt, Valentina Diaz, Scott Clifford Evans, Daniel Ferstl, Peter Fritzenwallner, Gelitin, Aaron Harris, Flora Hauser, Kati Heck, Clara Lissens, Sophia Mairer, Piero Manzoni, Cildo Meireles, Ohad Meromi, Rufus Michielsen, Katharina Höglinger, Yemo Park, Paul Riedmüller, Heather Rowe, Hans Schabus, Mima Schwahn, Elisa Schmid, Clara Spilliaert, Jelle Spruyt, Vincent Stroep, Koen Theys, Ina Valentinova , Sietske Van Aerde, Eva van Bemmelen, Patrick Van Caeckenbergh, Jasmien Van Hoecke, Floris Van Look, Various Artists, Hans Wuyts and Davide Zulli. Curated by Nadia Bijl, Pepa De Maesschalck and Tom Volkaert. lichtekooi.be/Impossible-Enough-to-Ben Group
-
2024‘A summer’s Tale’ Josilda da Conceição Amsterdam, Netherlands A Summer's Tale' 6 July - 27 July 2024 Opening: Saturday, 6 July, 3 - 7 pm Nathan Joshua Bastien, Catelijne Boele, Eline Boerma, Celio Braga, Faber Bram, Anthea Bush, Yiyi Chen, Juliette de Graaf, Lisette de Greeuw, Kees Elffers, Allard Honigh, Michiel Kluiters, Bonnita Postma, Ruben Raven, Geraldo Dos Santos, Bart Stolle, Clary Stolte, Denitsa Todorova, Eva van Bemmelen, Vincent Verhoef, Jo Wu, Peng Zhang, Baoyang Zhao Josilda da Conceição is delighted to invite you to the opening of A Summer's Tale, that concludes the exhibition season before the gallery follows suit with summer holidays. The extensive group exhibition gathers works of not only represented artists, but invited guests to celebrate the gallery's yet another bustling programme over this season. In the spirit of celebratory recapitulation and wrapping up, the exhibition space clears the walls that have hosted inciting pieces, and results to a vast table display that amalgamates varied, new and revisited, scale-specific works by the shown artists who work with myriad of diverse motifs, materials and narratives. Pleas join us for the occasion of the final exhibition opening of the season, and if you have already escaped the city for the summer, Josilda da Conceição will be back soon with exciting projects from September on! galleryviewer.com/nl/tentoonstelling/5093/a-summers-tale Group
-
2024"t for T-space" T-space Antwerpen, Belgium T as in transition T as in tea T as in queer T as in tolerance T as in treasure T as in Tequilla T as in rejection of fixed identitiesT as in unity T as in T SPACE www.t-space.be/ Group
Projects
-
2023
'Liefdesbrief aan Komma' Tubelight Magazine Amsterdam, Netherlands www.tubelight.nl/ Voor het hedendaags kunstmagazine Tubelight schreef ik een liefdesbrief aan komma. Een gedicht maar ook typografisch onderzoek over het gebruik van leestekens, en de betekenissen ervan.
-
2022
‘harvesting ““””””””””””” ‘ NYABF New York Art Book Fair, United States What’s hanging in that tree? A square shape/object. A heart with corners, some kind of loop attached to it. Deep brown, black, and earth tones. It’s a kind of a .……. It smells…... woody/sylvan….? Licorice root, almost, with just the faintest touch of smoky cinnamon; if I do my best, I can detect the acidity of passion fruit. What am I looking at? What kind of 'fruit' is this? I see more of them, suspended between….... the leaves, hanging neatly from the branches. They seem to be looking at me… Are they edible? If yes, what could I prepare, turn them into? Can I eat the loop, or should the square heart be the centerpiece of the meal? Does it have a name? If not, what should be it called? The branches are drooping, heavy from the ripe fruit. I think it’s ready to be harvested……. What happens when characters, which are two-dimensional by nature, are transmuted into physical objects? When they are relocated to the material world, can they fulfill their original purpose (to question, to end, to pause, to add on, to exclaim, to interrupt, etc.), or does their function change? Can you eat a separation? Chew on an interruption? What happens when you swallow an exclamation? Can you harvest an ending or a quote?
International exchanges/Residencies
-
2024Artist Run Field School Brugge, Meer Meer, Belgium The Artist Run Field School (ARFS) is a ten-day camping and learning environment created by and for artists. This artist’s camp offers an accessible and informal alternative to formal academic settings, focusing on non-formal learning, practical experience, collaboration, and peer-to-peer learning. pizzagallery.be/Artist-Run-Field-School
-
2023Big Table Athens Athene, Greece Werkperiode van 1 maand met Werkplaats Typografie bij 'Big Table Athens'. www.instagram.com/big_table_athens/
Commissions
-
2023"Four legs good, two legs bad" Amsterdam, Netherlands Er is afstand tussen jullie en ons, zeggen de dieren, behalve misschien in de dood. Mij verbaast het niet dat raven verlangen naar de apocalyps. En giraffen de ineenstorting wensen van de mensenwereld. Lynxen zien liever nieuwwild trekken door groenvervallen steden, waar oogcontact tussen mens en aap op gelijke hoogte bestaat. Sommige beesten stellen voor — instemmig gehinnik klinkt — om de tijd om te laten keren. Geknor en getok besluiten dat totale extinctie ook tot de mogelijkheden behoort. Op z’n minst — zo maken vleugelwieken en staartzwaaien expliciet — dienen alle uitgestorven, nooit wetenschappelijk beschreven diersoorten alsnog een gezongen soortnaam te ontvangen. Ooit waren dieren boodschappers en beloften, maar ik versta ze niet meer. Geen mens kan voor ze spreken. We weten niet eens zeker wanneer ze het hebben tegen ons. In de groepstentoonstelling Four Legs Good, Two Legs Bad zijn dieren de kunstenaars. Een dierenfluisteraar heeft hen een stem gegeven, en mensen zijn de assistenten die hun concepten tot leven brachten. Voor deze tentoosntelling heb ik in opdracht een kunstenaarspublicatie ontworpen in samenwerking net het papiervisje. De publicatie is zo ontworpen dat gedurende de tentoonstelling het boekje werd opgegeten als leesvoer. www.nieuwdakota.com/nl/tentoonstellingen/four-legs-good-two-legs-bad/ finished
Sales/Works in collections
-
2024'pagina 181' Den Haag Schilderij uit archief verkocht aan particulier
-
2024'pagina 113' Den Haag Schilderij uit archief verkocht aan particulier
Secondary art-related activities
-
2025 - 2025Co-curator van groepstentoonstelling in de Billytown Gallery: met kunstenaars Annabelle Binnerts, Ode de Kort, Annelies Kamen, Hilde Onis, Puck Kroon, Jelena vanOverbeek en Clara Amaral On-going
-
2024 - 2024lecture about 'how to read a book' artisticly at New Instituut, Rotterdam
-
2024 - 2024Curator van Sculpture Ball in het leegstaande Stuivenberg Ziekenhuis te Antwerpen in samenwerking met kunstenaar Fleur de Roeck
-
2024 - 2024Co-Founder Artist-Run-Space 'Kieken Centrale' in Antwerpen in samenwerking met Dirk Hoogeveen en Zoro Feigl
-
2024 - 2024Ontwerpen van kunstenaarspublicatie in samenwerking met Ana Oosting voor haar tentoonstelling bij museum Beelden aan Zee, Scheveningen On-going
-
2024 - 2024Aangesloten bij Artist-initiatief Billytown, Den Haag On-going